Стратегії експорту: трейдинг і логистика 2019

IV Конференція

СТРАТЕГІЇ ЕКСПОРТУ. ТРЕЙДИНГ I ЛОГІСТИКА


Киевский Гольф Центр

Про конференцію

ПроАгро Груп

8 грудня в Київському Гольф Центрі компанія "ПроАгро Груп" провела IV Аграрну конференцію "Стратегії експорту. Трейдинг і логістика", яку урочисто відкрив Леонід Петрович Козаченко, Почесний президент Української аграрної конфедерації, також, із вітальним словом, виступив Олександр Жемойда, Генеральний директор Директорату стратегічного планування та євроінтеграції Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Олена Нероба, директор департаменту аналітики MARCOPOLO COMMODITIES, в рамках панелі "Стратегії експорту" розповіла, як через світові торговельні війни змінюється географія експорту та надала прогнози компанії на найближчі роки. На експортному ринку загострюється конкуренція, і в цих умовах українським експортерам необхідно спрогнозувати попит, дослідити нові ринки, спланувати майбутні врожаї, оптимізувати логістику. Одним з ключових постачальників сої в Китай були США, тепер ринок змінюється і дає Україні нові можливості. Проте Прогнози компанії кажуть, що ринок американської кукурудзи не впливає на наш ринок. Так само як і на пряму не впливають на нас стосунки Єгипту з Росією, який перестав купувати у Росії пшеницю через її дорогу ціну і переключився на Францію. Конкурентними ринками для нас на сьогодні є Румунія, Франція і США. А якщо наші фітосанітарні служби домовляться між собою, то ми зможемо посунути навіть і Індонезію.

Залежність експорту зернових від їх фітосанітарного стану підтвердив Владислав Седик, президент ФІТОСАНІТАРНОЇ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ. Він зазначив, що прийнятий Закон України 2501 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання проведення деяких фітосанітарних процедур" дозволяє розбити державну монополію і дати зелене світло приватним лабораторіям, що зробить роботу фітосанітарної галузі більш прогресивною, конкурентною та ефективною. Проте на сьогодні ще не розроблені підзаконні акти, які б дали цьому закону вступити в силу. Тим часом, варто зазначити, в основних країнах імпортерах фітосанітарні норми посилюються. За інформацією ФАУ за 2018 рік Україною отримано 32 нотифікації, що по суті дає підставу до заборони ввезення нашої продукції на їхні території.

Говорячи про географію експорту, не можна не відмітити доповідь засновника Global Ukrainian Distribution, Investment & Trading (G.U.D.I.T.) Артема Гудкова, який розповів та наглядно продемонстрував у своїй презентації, що існують необмежені можливості для експорту українських товарів на ринки Африки. На сьогоднішній день Global Ukrainian Distribution, Investment & Trading (G.U.D.I.T.) має контакти, партнерів в 11 країнах Субсахарської Африки, а також налагоджену дистрибуцію українських товарів з доданою вартістю в готелі, ресторани, супермаркети та на звичайні ринки.

Генеральний директор Асоціації міжнародних експедиторів України, Віктор Берестенко, поділився з учасниками конференції кейсами, в яких розповів про те, яких втрат від простоїв та яких наслідків зазнають компанії від неправомірних дій посадових осіб. В. Берестенко висловив кілька порад для бізнесу, у випадках, коли контролюючі органи та інспекції проводять ряд неправомірних дій, що призводять до ряду негативних наслідків, позапланових витрат, втрати репутації (що в бізнесі є надважливим чинником), а саме: необхідна чітка згуртованість дій, публічність, робота з бізнес асоціаціями, судова практика та звернення у вищі інстанції.

Про головні проблеми з якими зіткнулись трейдери та підсумки маркетингового 2018 року розповів під час свого виступу керівник компанії CARDIFF COMMODITIES SA Іван Черевко.

Катерина Гадецька, старший юрист компанії INTERLEGAL, представила огляд ризиків фрахтувальників в портах Чорноморського регіону та Середземномор’я. Основними моментами, про які варто пам’ятати, є географічні особливості чорноморських флотів, наприклад, Білгород-дністровський. Через автомобільний міст, не всі кораблі можуть проходити в порт, є обмеження по розмірам. Головний біль - Керченський пролив, де через Російські перевірки накопичується велика черга і несуться великі витрати. У річних портах України основна проблема - лід. Також, дала ряд практичних порад по збереженню грошей, товарів та відносин: не панікувати, користуватися послугами юристів, мати запасний план, думати ширше, не завжди очевидні кроки по вирішенню конфлікту можуть бути правильними, потрібно бути готовими до компромісу, інколи це дешевше, ніж одразу судитися, любити судновласника та користуватися послугами страхувальників.

Про застосування біржових ф’ючерсів BLACK SEA WHEAT (PLATTS) I BLACK SEA CORN (PLATTS) FUTURES при управлінні ціновими ризиками трейдера дуже змістовно розповів консультант AGRITEL Микола Козлов.

Як завжди. професійною була доповідь Івана Касинюка, партнера юридичної компанії AVELLUM, щодо врахування та мінімізації експортних ризиків.

За прогнозами експертів, з початку цього року на 45% зростуть потреби аграріїв в транспорті, а отже і більш гостро постане весь спектр логістичних проблем. Тому питання як доставити свій товар покупцеві, є сьогодні для всіх учасників аграрного ринку одним з найбільш пріоритетним.

Не можна оминути увагою виступ спеціально запрошеного спікера - Андрія Рязанцева, Директора з економіки та фінансів АТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ", який надав свої комплексні коментарі до виступів попередніх спікерів та розповів про проблеми та перемоги основного українського перевізника країни з середини: "Ринок зернових один з найбільших ринків і він не є монополізований, аграрії ефективніше справляються з поточними проблемами, ніж інші галузі. Ми визнаємо кілька стратегічних проблем, відсутність достатньої кількості тяги. Ми вирішуємо цю проблему запроваджуючи відповідні закони, проте це процес довготривалий. Проте запровадження аукціонів по вагонам може дати свої позитивні результати. Укрзалізниці матеріально вигідно возити зерно, вигідніше у 2,5 рази ніж металургійну продукцію. Ринок зернових діє ринковими методами, який покриває свої додаткові витрати за рахунок збільшення врожайності, а не з допомогою лобіювань. Варто знати, що Укрзалізниця зацікавлена в появі приватної тяги, хоча більшість до цього відноситься скептично. Адже при наших тарифах, ми не маємо можливості закласти кошти в ремонт інфраструктури, яка на сьогоднішній день являється неефективною".

Президент УКРАЇНСЬКОЇ ЗЕРНОВОЇ АСОЦІАЦІЇ, Микола Горбачьов виступив із доповіддю про логістику зернових вантажів та розповів про переваги наявності приватних доріг, якими можуть похвалитися країни Європи та США. Незважаючи на усі проблеми, в УЗА задоволені темпами експорту української продукції, який становить 1 млн тонн пшениці в місяць та 3 млн 300 тисяч тонн кукурудзи. Таким чином, тенденція експортувати до 2022 року 100 млн тонн олійних та зернових зберігається.

Володимир Іващук, голова правління УКРАЇНСЬКОГО ЛОГІСТИЧНОГО АЛЬЯНСУ виділив 4 основні проблематики Укрзалізниці: 1) наявність вагонів - внутрішній резерв вагонів Укрзалізниці задовільний; 1500 приватних вагонів суттєво покращили ситуацію у сфері залізничних перевезень, 2) тепловозів всього лише 15, їх не достатньо і гроші на них поки що не передбачені, 3) капремонт інфраструктури - якщо навіть буде достатньо рухомого складу, розігнатися на таких коліях вони не зможуть, 4) та основна проблема на сьогоднішній день, яка здатна перекрити усі попередні - це питання кадрів. Також учасникам конференції було цікаво дізнатися з виступу експерта про тарифоутворення перевезень. Варто знати, що на кінець року загальна індексація складатиме 23%, в які входять інфраструктурна складова. Усі бажаючі мають можливість ознайомитись із проектом наказу про автоіндексацію та цифри по перевезенню зернових на сайті Міністерства інфраструктури України.

Керівник відділу забезпечення рухомим складом KERNEL, Михайло Кравченко. поділився власним досвідом в пошуках альтернативи маршрутних відправок зерна. Спеціалісти компанії розробили та запровадили програму ступеневої маршрутизації TRANSITHUB. Ефективність такого методу підтвердили учасники конференції, які встигли випробувати його на своїй практиці.

Ступенева маршрутизація збільшує швидкість подачі зерна до вагонів, що дозволяє тій же Укрзалізниці більш ефективно перевозити вантажі. До того ж, аналіз складових витрат на всьому шляху з урахуванням поїзних пересувань на дільниці навантаження показали, що витрати вагонної відправки дорожчі за витрати ступеневого маршруту на 3 відсотки.

Валерій Ткачов, заступник директора з логістики DELTA WILMAR дуже змістовно виділив логістичні проблеми, та запропонував шляхи вдосконалення логістичних рішень по кожному виду транспорту: автомобільному, залізничному та річковому. Також у своїй доповіді експерт зазначив, що у порівнянні з 2017 роком доля доставки зернових вантажів з лінійних елеваторів у морські порти залізничним транспортом зменшилась на 6%, автомобільним зросла на 3% і річковим збільшилась теж на 3%.

Не зважаючи на різність думок, експерти ринку відзначили ряд позитивних зрушень в логістичній сфері українського АПК та у роботі Укрзалізниці, зокрема, за останній рік. Насамперед, це запровадження продажу вагонів через аукціони "ProZorro. Продажі", збільшення маршрутизації та точок відвантаження, законодавча передумова появі приватної тяги, збільшення тяги на ступеневі маршрути, які в подальшому застосовуватимуться по залишковому принципу і вагонами приватного парку, а ще помітно став відкритішим менеджмент Укрзалізниці, що також вселяє надію.

Не можна не відмітити високий професіоналізм модераторів панелей конференції: модератор панелі "Стратегії експорту" - Наталія Гузенко, головний редактор інформаційного порталу AGRAVERY, панель "Трейдингу" - Катерина Конащук, віце-президент з комерції AGROGENERATION та Олександр Глущенко - керівник аналітичного сектору ZERNOVOZ.UA.

Окрім присутніх в залі дана конференція об'єднала й онлайн-глядачів з усієї країни представників великих аграрних підприємств, компаній, що спеціалізуються на перевезеннях, експертів та трейдерів.

Дякуємо усім за доброзичливу атмосферу і взаєморозуміння і запрошуємо приєднуватися до наших наступних заходів.

З питань участі у наших подіях, партнерських програм, організації доповіді та розміщення реклами звертайтеся до Інформаційної компанії "ПроАгро Груп":


За підтримки
With Support

Фридом Финанс Украина

Генеральный медіа-партнер
General Media Partner

Агропортал

Медіа-партнери
Media Partners

Аграрний тиждень. УкраїнаКиевская Торгово-Промышленная ПалатаLogistics in UkraineEBA / Європейська бізнес асоціаціяТранспорт, журналAgroReviewLandlordAGROBASE.ORGAgroONE, журналУкраинский логистический альянсУкраїнська Зернова АсоціаціяАгробізнес сьогодні

Голова правління Асоціації "Український логістичний Альянс", Володимир Іващук розповість про принципи об’єктивного індексу клієнтоорієнтованості "Укрзалізниці", наявну модель ринку залізничних вантажних перевезень, та про пілотний проект-"ProZorro.Продажі 08:00
Про ризики для фрахтувальників в портах чорноморського регіону та Середземномор’я та шляхи їх мінімізації розповість старший юрист компанії Interlegal Катерина Гадецька 09:12
Рекордний експорт – нові виклики. Підсумки 2018. Виклики та можливості 2019, про це та багато іншого розповість 8 лютого Іван Черевко, керівник компанії Cardiff Commodities SA 09:18
Презентація функціонала порталу Transithub, приклади формування "живих" маршрутів а також про підхід компанії Кернел до організації процесів логістики, розповість Михайло Кравченко, керівник відділу забезпечення рухомим складом компанії KERNEL. 11:20
Про переваги та недоліки впровадження "Єдиного вікна" на митниці, а також реальні кейси розповість Генеральний директор Асоціації міжнародних експедиторів України, Віктор Берестенко. 12:20