Плодоводство. Современные тренды 2018

КОНФЕРЕНЦИЯ

ПЛОДОВОДСТВО. СОВРЕМЕННЫЕ ТРЕНДЫ


ОРСП "Столичный", г. Киев, Большая Окружная 110-А

О конференции

ПроАгро

Конференція стартувала з традиційного вступного слова Олега Клименка, керуючого партнера групи компаній "ПроАгро". Він подякував директору ОРСП "Столичний" Олексію Чумаку за гостинність і надав йому слово. Олексій Чумак, привітав усіх присутніх на локації на території ринку, наголосивши про символічність цього місця, де зустрічаються виробники сільгосппродукції зі своїми кінцевими споживачами.

Після чого організатор заходу представив партнерів конференції та передав слово модератору першої робочої сесії - Дмитрові Крошці, голові асоціації Укрсадпрому. Він подякував ринку "Столичний", бізнес-компаніям та усім присутнім за зустріч. Після чого представив спікерів першого блоку та поставив риторичне питання щодо того, чому сьогодні настільки важливі сучасні тренди? Відповідь проста: ми більше 20 років займалися садівництвом та сільським господарством, зокрема, радянським способом та звикли до невибагливості споживача, який купував те, що йому пропонували. Проте, сьогодні саме споживач є головним та диктує, що має виробляти сьогоднішній виробник. Після чого, Дмитро Крошка виступив із доповіддю "Від стихійності до планування. Тенденції розвитку галузі". "За останній рік ми побудували багато контактів із європейськими колегами та національними асоціаціями з усього світу. Багато де були та побачили, що в Україні в більшості випадків не так погано" - розпочав свою доповідь спікер. Згодом він розказав про основні політичні та економічні зміни в Україні: підписання угоди про асоціацію з ЄС, втрату постійного та невибагливого ринку збуту, "закриття" програми держпідтримки галузі. Навів приклад про те, що ще два роки тому фрукти в супермаркетах лежали насипом, то тепер товар здебільшого упакований та розфасований. Виробники йдуть на зустріч споживачу. Було також піднято також питання сертифікації господарств у відповідності з міжнародними стандартами. Саме вона надає визнання безпечності їхньої продукції.

Після закінчення своєї доповіді, модератор надав слово наступному спікеру Валентині Лановенко, власнику і керівнику проектів "Питомник Лановенко", яка представила напрямок діяльності своєї компанії. Після чого вона дала відповідь на важливе питання, чи може бути інтенсивний сад органічним. Звичайно, так. Відповідно до Закону України "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини" від 03.09.2013 року №425-VII основними вимогами до органічного садівництва (згідно українських та європейських стандартів із органічного вирощування) є

  • Сертифікація/перевірка земельних ресурсів, де планується закладка саду
  • Садивний матеріал/насіння - сертифіковані органічно чисті
  • Технологічні карти по закладці, догляду, збору та переробці продукції згідно органічним принципам з використанням сертифікованих органічних препаратів.

Прийняття нових законів сприятимуть тому, що споживач буде захищений від псевдоекопродукції. А оператори цього ринку - захищені від недобросовісної конкуренції.

Підхопив слово модератор Дмитро Крошка, який підсумував, чому органіка є довготривалим та стійким трендом. Це потрібно споживачам в ЄС. Отже, якщо фермер не має сертифікату про органіку, у нього значно скорочуються можливості співпраці з потенційними партнерами.

Потім виступив Сергій Потапов, спеціаліст із розвитку плодоовочевого бізнесу та додаткових сервісів UHBDP / IFC з докладом "Фінансова підтримка. Модель "фермер-лідер" та агрегування продукції для створення елементів інфраструктури плодово-ягідного ринку". Він представив проект та наголосив, що його мета - посилення можливостей малих та середніх фермерів задля підвищення рівня ведення їхніх господарств, конкуретних можливостей та збільшення взаємозв’язку між учасниками ринку. Він розповів про основні труднощі та виклики, що стоять перед українськими виробниками на прикладі черешні, якою дуже зацікавився азіатський ринок. Так, в Україні почала роботу комісія КНР із перевіркою умов вирощування цієї ягоди. Її мета - опрацювання аналізу фітосанітарного ризику української черешні при експорті до КНР та створення протоколу фітосанітарних вимог. Це, в свою чергу, надасть змогу експортувати українську черешню до КНР у безпечний спосіб та у відповідності до фітосанітарних вимог, які будуть прописані у Протоколі.

Окремим питанням спікер зупинився на питанні про проект "Аграрні розписки в Україні". Це простий механізм залучення фінансування, який впроваджується IFC, членом Групи Світового банку, в партнерстві із Швейцарською Конфедерацією. Його мета - покращити доступ малих та середніх агровиробників до фінансових ресурсів. Партнерами є органи державної влади (Міністерство аграрної політики та продовольства Україні, Міністерство юстиції України); приватний сектор (постачальники матеріально-технічних ресурсів, банки, зернотрейдери); міжнародні організації.

Перший блок закінчився у форматі запитання-відповіді гостей конференції до спікерів. Серед гостей заходу був і ветеран АТО. Який виступив у залі від імені ветеранів та учасників АТО, які хотіли б змінити свої автомати на лопати і займатися господарством. Вони отримують від держави землю, але часто відмовляються від неї, через те, що не знають, що з нею робити. Обговорення були дуже активними та подекуди емоційними.

Після кави-брейку, продовжився другий блок конференції, модератором якого виступила Людмила Василенко, генеральний директор PRIME LAB TECH. Вона привіталася з учасниками заходу та надала слово керівнику маркетингового відділу Ользі Дигун, яка виступила з презентацією "Міжнародний досвід. Європейські практики". Вона розповіла про ланцюжок від фермера до споживача та про контроля якості у ньому. Експерт тезисно наголосила на основному - подібні підходи до контролю за безпечністю харчової продукції можуть бути запроваджені лише у діючих ланцюгах, бізнес повинен бути зацікавлений та готовий брати відповідальність за себе та партнерів, якісна та безпечна продукція коштує дорого, витрати держави зменшуються за рахунок приватних лабораторій.

Наступним спікером став Володимир Воєводин, технічний експерт зі спеціальних культур компанії СИНГЕНТА, кандидат сільськогосподарських наук. Він виступив з презентацією "Виклики сезону-2018 у захисті плодово-ягідних культур", в якому розповів про органічне добриво, регулятори росту та доцільність їх застосування. Багато уваги спікер приділив питанню хвороб рослин та способам їх попередження, лікування.

Модератор блоку підсумувала його виступ актуальністю даної теми серед садівників і передала слово наступному спікеру Павлу Тулбі, директору Першого інвестиційного кооперативу "Горіх Причорномор’я", який виступив з презентацією "Перспективи промислового горіховодства в Україні. Інвестиційний кооператив: моделі змішаних садів". Спікер представився і розповів про кооператив, зокрема, про інноваційні підходи у спільному вирощуванні комбінованих культур у власному саду. "Ми відкриті до бажаючих переймати наш досвід і охоче ним ділимося. Окрім того, надаємо послуги по висадці саду і монтажу систем крапельного зрошення на власній спеціалізованій техніці, послуги з переробки і зберігання отриманого врожаю, допомагаємо в реалізації фундука і волоського горіха" - наголосив Павло Тулба. Також він розповів, що окрім грецького горіха, фундука і шипшини кооператив приступив до вирощування трюфеля у промислових обсягах. Після його виступу у присутніх виникло багато запитань. Відбулася невеличка дискусія, яка отримала підсумок, що це сегмент бізнесу, де треба мати бачення і налаштовуватись на перспективу.

Естафету виступів прийняв наступний спікер В’ячеслав Забєлін, керівник департаменту розвитку ОРСП "Столичний", який виступив із завершальною доповіддю другого блоку "Особливості оптово-роздрібної торгівлі плодами і ягодами на внутрішньому ринку".

Він поділився цікавими лайфхаками, наприклад, як виглядає структура покупця та що може дати ринок такого масштабу, як "Столичний" для виробників, які шукають ринки збуту своєї продукції. Ринок забезпечує щоденний грошовий потік, динамічну оцінку змін споживчих інтересів, динаміку ринкової ціни та аналіз конкурентного середовища. Такий багатофакторний аналіз допомагає фермерам приймати правильні рішення про структуру власного виробництва і знижує ризики сезонних збитків. Функцією ринку для фермерів є можливість отримати готівкові гроші швидко, диверсифікація бізнесу, отримувати постійно зростаючий додатковий заробіток.

Після виступу, спікер В’ячеслав Забєлін та організатор конференції Олег Клименко запросили учасників та гостей пройти на екскурсію в один із павільйонів ринку, щоб отримати практичний та прямий досвід, поспілкувавшись із реальними продавцями ринку. Як з’ясувалося, найбільший обсяг продажів товару здійснюється вночі та до 8-ї ранку, а проаналізована структура продажів має такий вигляд: за контрактами 60 %, з поля - 25 %, оптовий ринок - 15 %.

Після обідньої перерви почав свою роботу третій та завершальний блок конференції. Його модератор В’ячеслав Забєлін, керівник департаменту розвитку ОРСП "Столичний" представив першого спікера Олександра Кудіна, заступника керівника департаменту продаж групи "T.B. FRUIT", який виступив з презентацією на тему "Надбання та перспективи плодово-ягідного виробництва в Україні та за її межами. Від яблучного концентрату до бренду GALICIA". Його виступ почався з презентації структури компанії. Зосередився Олександр Кудін на питаннях переробки. Розповів, що минулого року їхня компанія переробила 10 тисяч тонн малини, а наступного року мають в планах переробити 15 тисяч тонн сировини. Великою проблемою для переробки ягід в Україні є логістика. Багато часу забирає їх доставка до переробних заводів. Тому багато сировини переробляється за межами країни. Усі заводи компанії сертифіковані, це в свою чергу підтверджує безпеку харчових продуктів та якість виробництва. "Наша компанія активно продає виготовлений нами концентрат. Найбільше на азіатські ринки, а також в ЄС. Щороку ми отримуємо все більше і більше запитів на цей продукт. Наприклад, відомий факт - в Америці у 2014 році кожна 10 пляшка яблучного соку була розлита з українського концентрату" - розповів спікер. Він припускає, що у рамках розвитку українського садівництва, за наступні 5-10 років Україна буде європейським лідером з вирощування ягід та фруктів. А на сьогоднішній день однією з найбільших проблем є відсутність кооперативів, які б забезпечили необхідний нам обсяг. Також, активно присутня проблема логістики.

Його виступ спричинив шквал запитань і уточнень. Публіка не хотіла відпускати спікера зі сцени і просили контактні дані для можливої подальшої співпраці.

Наступний спікер останнього блоку Володимир Гуржій, торговий експерт першої агрегаційної компанії виробників фруктів "USPA FRUIT"виступив з доповіддю "Як підкорити ЄС, Ближній Схід та Азіатсько-Тихоокеанський регіон". Він розповів про критерії експорту з наведеними прикладами власного досвіду. Експорт - це дуже серйозна підготовка, це стратегія, яка починається з організації дуже серйозного бізнес-плану. Якщо ми садимо сад - одразу маємо знати, які сорти ми маємо обрати та знати на який конкретний ринок їх реалізовувати. Взаємоповага з партнерами дуже важлива, необхідно мати графік поставок і ні в якому разі від нього не відходити, потрібно працювати чітко і злагоджено. Ви маєте чимось переконати покупця приходити саме до Вас. Експорт - це не тяжко і не легко, це просто специфічний ринок.

Після його виступу, у присутніх в залі виникло багато запитань щодо збуту конкретних культур і видів фруктів. Усі отримали вичерпні відповіді.

Захід закінчився завершальним словом організатора конференції Олега Клименко, який навів приклади по даній темі зі свого досвіду. Після цього відбулася цікава дискусія між спікерами.

З питань участі у наших подіях, партнерських програм, організації доповіді та розміщення реклами звертайтеся до Інформаційної компанії "ПроАгро Груп":


Соорганизаторы
Co-Organizers

Столичный ОРСПУкрсадпром

Специальный медиа-партнер
Special Media Partner

Овощи и фрукты

Медиа-партнеры
Media Partners

Украинская зерновая ассоциацияAgro NewsAgroReviewИнфоиндустрияСадоводство и виноградарство - Технологии и инновацииАграрний тиждень. УкраїнаАгропорталAgroONE, журналSeedsОгородники