Нишевые культуры. Проблемы и перспективы 2018

Конференция

НИШЕВЫЕ КУЛЬТУРЫ. ПРОБЛЕМЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ


Киев, Admiral Hall на Крещатике

О конференции

ПроАгро

Конференція стартувала з традиційного вступного слова Олега Клименка, керуючого партнера групи компаній "ПроАгро". Він наголосив на актуальності теми заходу та особливої зацікавленості до неї як серед виробників нішевих культур, так і всіх учасників ринку. Організатор представив партнерів конференції і передав слово модератору першої робочої сесії - Ярославу Краснопольському, експерту ринку, екс-заступнику Мінагрополітики.

Перший спікер Микола Пугачов, заступник директора Інституту аграрної економіки розкрив поняття нішевості. "Це - малопопулярний, нерейтинговий, вузький сегмент з своїми особливостями, що має послаблену конкуренцію, невелику стабільну потенційну ємність ринку з волатильністю цін". Спікер також розповів про проблеми розвитку сегменту та труднощі стосовно логістики, росту цін на перевезення, проблемності у прогнозуванні. "Велика проблема на українському просторі полягає у відсутності досвіду роботи з ексклюзивними культурами", - зауважив Микола Пугачов.

Наступний спікер Тетяна Алавердова, директор департаменту з продажу компанії HARVEAST поділилася досвідом агрохолдингу з виробництва й експорту гороху та інших нішевих культур. Зокрема, вона розповіла, що урожайність гороху і чечевиці в компанії складає 25-30% від загального обсягу продукції. "Для кожного виробника є дуже важливим вийти на рівень можливості формування обсягів, щоб логістика і транспортні видатки давали можливість прибутку". Компанія HARVEAST увірвалася в насіннєвий бізнес та стала виробником насіння чечевиці та бобових. Наостанок свого виступу, спікер порадила гостями конференції: "Якщо Ви хочете знаходитись в нішевості - необхідно знаходитись в пошуку".

Завершив перший блок конференції Богдан Шаповал, директор ради з питань експорту продовольства UFEB (UKRAINIAN FOOD EXPORT BOARD). Він розповів про такі перспективні нішеві культури як сорго та способи його використання (біоетанол, корм для тварин, виготовлення паперу, в харчовій промисловісті: борошно, крупу, спирт, крохмаль); нут - замінник червоного м’яса (борошно, корм вівцям); сочевиця - замінник червоного м’яса (хлібобулочні вироби, супи, каші, салати); квасоля (приготування страв та корм для тварин); льон(текстильна промисловість, вироби лляного котоніну, паперу та картону, шнурів і канатів, фармацевтика, виготовлення ліків, харчова промисловість - лляна олія, харчова добавка); конопля (одяг, фарби, концентрований білковий корм - конопляна макуха, медицина); гірчиця (олія, мед, приправа, корм, фармацевтика). Спікер наголосив на широкому спектрі використання нішевих культур та великих можливостях для експорту, а також розповів, де шукати покупця та чому необхідно спостерігати за конкурентами.

У кінці першого блоку Ярослав Краснопольський поділився з учасниками конференції своїм власним досвідом: "Я вже більше 10 років не їм м"ясо і певний час шукав для себе якісні замінники білку. Згодом, я виділив для себе чотири культури - це кіноа, амарант (містить 12% білка), пшоно та гречка. А одна ложечка лляної олії на день здатна поповнити організм людини необхідною кількістю Омега 3". Далі під керівництвом модератора пройшла фахова дискусія, під час якої спікери відповіли на запитання аудиторії.

Після кави-брейку на терасі з видом на Майдан Незалежності гості конференції повернулися до зали на другий блок заходу "Технологічні особливості вирощування". Його модератором виступила Оксана Бардин, кандидат економічних наук.

Перший спікер цього блоку Євген Станько, директор відділу зернових культур КВС-УКРАЇНА, виступив з темою "Гібридне жито - прибуткова культура. Ринки збуту". Він презентував економіку вирощування гібридного жита та висвітлив актуальні проблеми стосовно насіння, добрива, орендної плати, фіксованого податку, ЗЗР та жнив. Спікер наголосив на перевазі жита над іншими культурами: воно має найвищу морозо та зимостійкість у порівнянні з іншими зерновими культурами, додавши, що гібриди жита мають високу посухостійкість та можуть вирощуватись на Півдні України. Кредом цього виступу став висновок: гібридне жито - це cash crop культура, з якою можна заробляти гроші на піщаних ґрунтах.

Наступний спікер Ярослав Бардин, директор НВТ УКРСОРГО розкривав тему "Агротехнічні особливості вирощування сорго в Україні". Спікер розповів про компанію, яка розпочала свою виробничу діяльність із реалізації засобів захисту рослин та вирощування батьківських форм французької селекції сорго. Згодом було розроблено технологію вирощування зернового, цукрового та силосного сорго. Ярослав Бардин пояснив перевагу цукрового сорго над цукровим буряком і переконаний, що доцільність вирощування останьої культури для виробництва цукру в блищому майбутньому взагалі стане під великим питанням. Спікер поділився методами посіву сорго, в тому числі і інноваційними.

Модератор блоку Оксана Бардин представила Партнерську програму Piraeus Bank Ukraine - ТОВ "НВТ "УКРСОРГО", механізми фінансового забезпечення програми "Сорго-України" та аграрні розписки.

Останній спікер блоку Валентин Медведюк, директор групи компаній Фруктовий світ & Агролідер виступив з темою "Бобова ніша. Квасоля. Особливості вирощування". Передусім спікер радить вирощувати те, що передбачає мінімальні ризики, "бо це та ніша, де ризики неминучі". Він зупинився на кроках по мінімізації таких ризиків, зосередившись на необхідності пошуку ринків збуту. Спікер зачепив питання технологій вирощування квасолі, наголосивши на необхідності враховувати її особливості. Також було висвітлено нюанси щодо збереження товарного вигляду цього продукту. Валентин Медведюк наголосив, що для експортерів якість продукції важливіша за її обсяги, бруд чи низька якість є неприпустимими.

Другий блок завершився дискусією між спікерами та з гостями конференції. Традиційний формат запитання-відповідь відзначився активністю присутніх.

Олександр Ігнатюк, провідний консультант HEMP BIO GROUP, президент Асоціації "Технічна конопля України", виступає в ролі модератора завершального робочого блоку. Після представлення усіх спікерів, модератор надав слово Олександру Івашині, регіональному директору MALTEUROP UKRAINE, який презентував доповідь на тему "Пивоварний ячмінь: погляд переробників". Він розповів про компанію, основні типи ячмінного солоду. Особливу увагу спікер приділив існуючим сортам західної селекції (Себастьян, Квенч, Експлоєр, Ксанаду), а також озвучив перспективні сорти. Для потенційних виробників пивоварного ячменю були надані поради як подбати про параметри його якості. Олександр Івашина назвав області, найбільш придатні для вирощення пивоварного ячменю. Переважно це центральна Україна. Сезон торгівлі ним дуже короткий. Традиційно так сталося, що його продають кілька місяців в кінці літа - на початку осені. Хоча виробники пива були б зацікавлені мати можливість купувати його упродовж року, як це прийнято в усьому світі.

Продовжив слово модератор III блоку Олександр Ігнатюк з темою "Виробництво і переробка технічної коноплі. Практичний досвід отримання максимального доходу і сучасного коноплеводства: від поля до прилавка". Його виступ заполонив увагу усіх присутніх в залі. Тема виявилася такою ж цікавою, як і манера подачі матеріалу спікером. Учасники конференції дізналися, що конопля має більше 25 тисяч найменувань продукції. Спікер навів приклад, що одне насіннячко дає гривню прибутку, а одне стебло рослини - 2-3 гривні. Конопля являється безвідходною рослиною, з якої виробляється широкий спектр продукції: засоби гігієни, промислові товари, текстиль та трикотаж, харчові продукти. Олександр Ігнатюк нагадав, що українські селекціонери є визнаними в світі і, в тому числі, виводять нові сорти коноплі для китайців. А на вирощену продукцію в Україні спостерігається великий попит в усьому світі, який з часом тільки збільшується. Виступ спікера завершився шквалом запитань, на які всі бажаючі отримали цікаві та ґрунтовні відповіді.

Продовжив завершальний блок Тарас Ложенко, власник компанії "ДОООБРА ФЕРМА" з темою "Від вирощування кормів до бренду на полиці GOOD WINE. Синергія сирів і трав. Кейс "ДОООБРА ФЕРМА". Як власник бізнесу, який має освіту маркетолога, презентував серію лайфхаків для початківців бізнесу, які хочуть, але не знають як про себе розповісти Україні та світові. Наприклад, чому більшість виробників не використовують упаковку свого товару, як варіант реклами, де можна розмістити інформацію на кшталт рекламного буклету. Учасники та гості конференції почули про те, що таке брендінг, як його використовувати та багато живих прикладів з власного досвіду.

Завершив серію виступів III блоку Олександр Дуда, директор ОЛБЕСТ, Асоціація виробників амаранту та амарантових товарів з темою "Амарант: можливості кооперації між переробниками та сільгосппідприємствами". Він коротко розповів про компанію та зосередився на потенціалі культури. Присутні в залі почули про надзвичайні якості амаранту та його унікальність. Спікер розповів про досвід сівби, сходів, збирання врожаю, виготовлення продукції та розширення асортименту. "Коли ми почали очищати амарант і його крупа з’явилася на полицях магазинів, ми почали усвідомлювати, наскільки ця культура може бути корисною для здоров’я людини. Згодом асортимент продукції почав розширюватись. З’явилися амарантові пластівці, амарантовий чай, який має унікальні тонізуючі властивості" - зауважив Олександр Дуда. Також спікер коротко зачіпив питання можливості кооперації між переробниками і сільгосппідприємствами.

Після традиційної дискусії керівник "ПроАгро Груп" Олег Клименко тепло подякував усім спікерам, модераторам, партнерам та учасникам конференції за активну участь та увагу до заходів компанії.

До зустрічі на наступних конференціях і семінарах від "ПроАгро Груп"!

З питань участі у наших подіях, партнерських програм, організації доповіді та розміщення реклами звертайтеся до Інформаційної компанії "ПроАгро Груп":


Медиа-партнеры
Media Partners

Украинская зерновая ассоциацияACC / Американская торговая палата в УкраинеAggeekАграрний тиждень. УкраїнаAgroReviewИнфоиндустрияAgroONE, журналАгроэксперт