Українським аграріям не вистачає локомотивів і вагонів-зерновозів

12:25 | ПроАгро

Українські сільгоспвиробники скаржаться на логістичні проблеми, викликані нестачею локомотивів та, як наслідок, низькою оборотністю вагонів-зерновозів.

Як повідомляє "ПроАгро" з посиланням на прес-службу ВАР, через постійні затримки в подачі вагонів аграрії нерідко зривають зовнішньоекономічні контракти.

За словами засновника торгово-промислової компанії "Віком" Олега Маркіна, філія його компанії Комаровецьке хлібоприймальне підприємство (Хмельницька область) через проблеми з залізницею наразі не в змозі забезпечити планове відвантаження зернових.

"Маневровий локомотив працює на три станції, і навіть якщо є вільні вагони для завантаження, їх не подають іноді протягом 3-5 днів", - зауважив він.

Олег Маркін додав, що через проблеми з залізницею під загрозою зриву опинилась реалізація проекту з реконструкції підприємства із залученням інвестицій у розмірі близько $1 млн.

За словами представника компанії "Форвард" (Сумська область) Антона Пархоменка, станом на початок жовтня підприємство досі вивозить те зерно, яке мало бути відвантажено ще у серпні.

"З серпневих запасів нам ще залишається відвантажити близько 50 тонн ріпаку та 380 тонн пшениці. Затримка відбувається по причині банальної затримки вагонів", - зазначив він.

Крім цього, сільгоспвиробники зустрічаються зі значними проблемами у зв’язку з закриттям залізничних станцій.

Наприклад, компанія "Агропродсервіс" (Тернопільська область) у 2018 році збудувало елеватор потужністю 25 тис. тонн одночасного зберігання на території станції "Денисів-Купчинці", яку "Укрзалізниця" закрила через її збитковість.

Водночас за словами комерційного директора "Агропродсервіса" Тараса Барана, підприємство має потужності для завантаження 12 вагонів на добу, або 680 тонн зерна на добу.

"Наш елеватор завантажений повністю. Для того, щоб вивезти усю законтрактовану продукцію, нам потрібно близько 300 вагонів у місяць", - зауважив він.

Go to Mexico!