Головна Новини Ринок України Через зміну оподаткування ПДВ при експорті сої в Україні зростає її внутрішнє...

Через зміну оподаткування ПДВ при експорті сої в Україні зростає її внутрішнє перероблення

Внаслідок зміни режиму оподаткування ПДВ експортних поставок соєвих бобів, запровадженої з 1 вересня 2018 року в Україні, у поточному маркетинговому році в галузі сформувались нові тренди.

Як повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на прес-службу Інституту аграрної економіки, насамперед у 2018/19 маркетинговому році суттєво зросли обсяги переробки сої, зауважив експерт.

Зокрема, якщо за перші десять місяців 2017/18 МР вони становили 816,5 тис. тонн, то за той же період поточного року зросли більш, ніж на чверть, і перевищили 1 млн тонн.

За перші три місяці 2019 року обсяги переробки сої в Україні збільшилися до понад 437 тис. тонн, тобто у півтора рази перевищили показник за відповідний період 2018 року у 290 тис. тонн. Очікується, що за результатами 2018/19 МР. обсяги переробки сої зростуть проти попереднього періоду більш ніж на 35%.

По-друге, у поточному маркетинговому році, після запровадження нового порядку оподаткування ПДВ, обсяги експорту продуктів переробки сої – олії та макухи (шроту) – суттєво зросли проти минулорічних.

Зокрема, за січень-березень 2019 року експорт соєвої олії з України склав близько 100 тис. тонн, тоді як за відповідний період 2018 року становив лише близько 60 тис. тонн.

Більш ніж удвічі збільшилися обсяги експорту соєвої макухи (шроту): у січні-березні 2019 року вони перевищили 214 тис. тонн, тоді як за відповідний період 2018 року – лише 101,6 тис. тонн.

Натомість, обсяги експорту сировини – соєвих бобів – у новому маркетинговому році суттєво знизились. Якщо у січні-березні 2017 року обсяги зарубіжних поставок цього виду сільгосппродукції складали 1126,5 тис. тонн, а у 2018 році – 1029 тис. тонн, то за відповідний період 2019 року вони ледве перевищили позначку у 800 тис. тонн.

Третя позитивна тенденція стосується вирівнювання обсягів реалізації сільгосппідприємствами сої протягом маркетингового року. Так, у 2016/17 МР на вересень-грудень – перші чотири місяці після збирання сої – припадало понад 75% загальних обсягів її реалізації. У 2017/2018 маркетинговому році у зазначені місяці відповідна частка реалізації становила менш як 70%. А у поточному маркетинговому році вона знизилась майже до 50%.

Перегляди: 1