Зміцнення української валюти стримує на експорт яблук з України

13:09 | ПроАгро Груп

Зміцнення української валюти робить негативний вплив на експорт яблук з України.

Як повідомляє "ПроАгро Груп" з посиланням на прес-службу Української плодоовочевої асоціації (УПОА), фактично за рік українська валюта зміцнилася на 15%, а це значить, що ціна в гривні для постачальника яблука в Україні знизилася на 15% при порівнянній ціні імпортера.

Водночас й інший фактор, який істотно впливає на мотивацію до експорту - це ціна, яку за яблуко готові платити покупці на внутрішньому ринку.

"Рік тому, за якісне яблуко сорту "Гала", покупці в Україні платили не більше 5 грн/кг, а, найчастіше, навіть менше 4 грн/кг. Сьогодні за "Галу" готові платити до 12 грн/кг в опті. Природно, що світові ціни на яблуко не виросли в два-три рази, як внутрішні ціни в Україні, тому і бажання продавати яблуко експортерам у садівників не таке сильне, як рік тому", - підкреслив Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО).

"Не можна не відзначити, що конкуренція за яблуко серед експортерів в новому сезоні значно збільшилася, в тому числі і тому, що багато виробників і самі навчилися експортувати свіже яблуко, а ми, завдяки проектам ФАО і ЄБРР, допомогли їм напрацювати велику базу контактів з реальними покупцями. Це, в свою чергу, знизило маржинальність експорту, якщо у тебе немає власного виробництва яблука, тому чимало посередників змушені були піти з цього ринку", - зауважив він.

На даний момент українські садівники можуть без особливих клопотів продати яблуко на внутрішньому ринку, отримавши за нього близько 50 центів за кг. При експорті в ОАЕ і країни Південно-Східної Азії вони, в даний момент, можуть розраховувати на більш високу ціну. Однак, на тлі подорожчання гривні, різниця в ціні для багатьох вже не настільки істотна, щоб брати на себе безліч ризиків, з цим пов’язаних. Якщо ж продавати яблуко експортеру, то, практично всю додаткову маржу, він забере собі, тому поки що експортерам не вдається успішно конкурувати з місцевими покупцями - мережами супермаркетів і дрібним роздробом.