З початку сезону експорт українських заморожених ягід і фруктів упав на 14%

16:01 | ПроАгро Груп

За період з червня по вересень 2019 року обсяг експорту українських заморожених ягід і фруктів знизився на 14,2%.

Як повідомляє "ПроАгро Груп" з посиланням на EastFruit, за рахунок деякого відновлення цін на заморозку, зниження експорту у вартісному вимірі було менш значним і склало 11%.

"Масове знищення плантацій малини після двох поспіль років з низькими закупівельними цінами призвело до різкого скорочення пропозиції сировини для заморозки в 2019 році. Цікаво, що низькі ціни на малину в 2017-2018 роках стимулювали значний приріст інвестицій в заморозку ягід в тих регіонах, де вони масово вирощуються. Тому вийшов цікавий момент - з одного боку пропозицію різко впала, а з іншого боку, попит різко зріс, що призвело до різкого збільшення ціни на малину в Україні в липні-вересні 2019 року", - зазначив економіст інвестиційного департаменту ФАО Андрій Ярмак,.

Зростання цін на малину прогнозували ще до початку сезону, коли стало очевидно, що дуже багато фермерів позбулися плантацій цієї ягідної культури. І це при тому, що малину можна продуктивно використовувати близько семи сезонів.

Більш висока ціна на малину привела до того, що дуже багато заморозчікі не змогли виконати плани із закупівлі сировини і змушені були різко знизити виробництво. При цьому світові ціни на заморожену малину виросли не дуже суттєво, тому багато переробників побоювалися закуповувати дорогу малину, побоюючись того, що не зможуть на ній заробити.

"Ми очікуємо, що в найближчі роки почнеться процес консолідації в цій галузі, і багато дрібних переробники будуть змушені закрити свій бізнес. У той же час, більші підприємства зможуть ефективніше торгувати замороженими ягодами за рахунок зростання ринкової сили та завдяки можливості інвестувати в маркетинг продукції", - спрогнозував експерт.