Головна Новини Ринок України Бізнес просить врегулювати питання переміщення насіння територією України

Бізнес просить врегулювати питання переміщення насіння територією України

Бізнес пропонує внести зміни до законодавства і запровадити систему звітування, при якій виробник чи дистриб’ютор насіння будуть надавати зведену інформацію про відвантажене насіння замість отримання карантинних сертифікатів. Даний механізм дозволить контролюючим органам відслідковувати рух насіння по території України.

Як повідомляє “ПроАгро Груп” з посиланням на ucab.ua, наразі насіннєві компанії і дистриб’ютори, фактично, зобов’язані отримувати карантинні сертифікати навіть тоді, якщо імпортне насіння просто зберігалося на складі, пакування не пошкоджене і не відбувалося жодних маніпуляцій щодо його змішування. Така процедура отримання карантинних сертифікатів передбачає для імпортерів насіння та їхніх дистриб’юторів додаткові складнощі адміністративного характеру, фінансові витрати і більше залучення персоналу. Ппрямі витрати щорічно оцінюються в середньому у 30 млн грн, а непрямі – у 50 млн грн.

Бізнес каже, що дане питання потребує термінового вирішення, оскільки незабаром розпочнеться сезон ввезення насіння озимих культур, і якщо ситуація не зміниться, це призведе до подальших значних витрат бізнесу на адміністративні процедури.

Наразі чинним законодавством передбачена певна процедура щодо введення в обіг на територію України імпортного насіння, яка включає в себе отримання висновку фітосанітарної експертизи про відсутність шкідливих організмів і різних хвороб. Даний висновок діє протягом 14 днів, і надає змогу переміщувати даний вантаж по території Україні. Але на практиці такий вантаж у більшості випадків відправляється на склад, де може зберігатися навіть більше 14 днів, або виникатиме необхідність транспортування їх на склади дистриб’юторів.

Для подальшого транспортування/переміщення імпортного насіння компанії зобов’язані отримувати карантинний сертифікат, який видається на насіння, яке вивозиться з карантинної зони або для транспортування імпортованих об’єктів регулювання, які зберігалися, перепаковувалися, розділялися на частини, змішувалися з іншими вантажами.

Перегляди: 0