Наявність хороших автомобільних доріг і дешевих автоперевезень можуть перешкодити розвиватися комерційним елеваторам, які знаходяться неподалік від портів.
Про це розповів комерційний директор “ОЛАМ Білоцерківський елеватор” Кирило Бондаренко, “ПроАгро Груп” з посиланням на Elevatorist.com.
“Автомобільна логістика стала дешевше залізничної, і від цього сильно страждає елеватор. Тому що, якщо зерно не потребує підробітки, аграріям економічно вигідніше везти його відразу в порт, а не на елеватор. Звичайно, все залежить від географії. Припустимо, якщо зерно везти з Павлограда до Миколаєва, то з огляду на стан автодоріг, автоперевезення коштуватиме набагато дорожче, тому там віддається перевага вагонам. В інших же областях, близьких до порту, в пріоритеті автомобілі, і елеватор, близький до портового терміналу, вже не цікавий”, – пояснив Кирило Бондаренко.
На ведення економічної діяльності елеватора впливає також близькість річкових терміналів. Кирило Бондаренко зазначив, якщо елеватор розташований поруч з якимось річковим терміналом на Дніпрі, наприклад, того ж “НІБУЛОНа”, то зерносховище не конкурентне – так як річкова логістика дешевше залізничної та автомобільної. Це позначається на ціноутворенні при закупівлі сільгосппродукції.