Списання вагонів має відбуватися за їх технічним станом - УЗА

11:46 | ПроАгро Груп

Припинення експлуатації вагонів повинно визначатися їх технічним станом, а не граничним строком експлуатації. Така політика дозволить поступово виводити з експлуатації аварійні та непридатні до вантажних перевезень вагони та їх заміну на нові.

Таке переконання висловив в.о. виконавчого директора Української зернової асоціації Сергій Іващенко, повідомляє "ПроАгро Груп" з посиланням на УЗА.

"Сьогодні на зерновому ринку перевезень є близько 30-32 тис. зерновозів, третина з яких - 10-11 тис. - це зерновози "Укрзалізниці! із солідним строком експлуатації, 90% яких знаходяться в незадовільному стані. Списання 20-30% парку зерновозів не призведе до дефіциту вагонів на ринку, однак механізми оновлення парку потрібно запускати ринковими методами, а не адміністративними. Ринок вже довів, що готовий оновлювати парк", - зазначив Сергій Іващенко.

Цьому сприяла як державна програма з компенсації вартості будівництва нового зерновоза, так і технологічність нових вагонів. Так, новий вагон здатен вміщати і перевозити на 20-30% більше зерна, що здешевлює перевезення тонни зерна. Таке зменшення вартості логістики додатково стимулює до оновлення парку вагонів.

"Списувати вагони зерновози лише через термін експлуатації - це не європейська практика. Основним фактором повинен бути технічний стан. Так, вагони-зерновози, що пройшли технічний контроль та яким продовжено термін експлуатації - повинні мати можливість транспортувати зерно незалежно від терміну експлуатації", - відзначив представник УЗА.

УЗА сподівається, що Міністерство інфраструктури та Укрзалізниця дослухаються до пропозицій зерновиків та врахує їх в роботі.