Приватизація залізниць Великої Британії коштувала платникам податків 5 млрд. євро на рік

09:05 | ПроАгро Груп

"Катастрофічна" приватизація British Rail коштувала платникам податків країни £ 5 млрд. на рік, а також збільшення тарифів на 20%. На 25-ту річницю приватизації залізниці оприлюднили результати дослідження та нові цифри. Аналіз показав, що державні субсидії на залізницях збільшилися в чотири рази з 1993 року. А починаючи з 1995 року, після того як британська залізниця почала продаватися, тарифи зросли в середньому на 20 відсотків, тоді як деякі маршрути продемонстрували великий приріст.

Так, вартість одноразового квитка з Лондона в Манчестер зросла на 238%, з £ 50 до £ 169, що втричі перевищувало темпи інфляції за цей період. Один тариф з Лондона до Ексетер зріс з £ 37,50 до £ 129,50 - збільшення на 245%, а квиток з Лондона в Свіндон більше, ніж втричі, з £ 20 до £ 66.

Враховуючи такі показники у владі Великобританії стали поширюватися думки про можливу націоналізацію залізниці вже через п"ять років. Прихильник такої ідеї - Енді Макдональд, секретар транспорту, сказав: "Через двадцять п"ять років зрозуміло, що приватизація залізниць стала катастрофічною невдачею, а платники податків віддали приватизованій системі більше грошей, ніж тоді, коли вона була націоналізована. Щоб виправити ситуацію необхідно повернути залізницю у державну власність. Це б дало змогу поліпшити послуги: ввести безкоштовний Wi-Fi на поїздах та покращити доступність для людей з обмеженими можливостями, зафіксувати тарифи задля інтересів пасажирів, а не приватного власника".

Як повідомляється в independent, British Rail була приватизована урядом Джона Маджора в рамках Залізничного закону, який отримав королівську згоду 5 листопада 1993 року. Вона набрала чинності у квітні 1994 року та розпочала процес приватизації, який тривав кілька років.