Перші місяці нового сезону відзначилися активним експортом продуктів переробки ключових олійних культур

11:45 | ПроАгро Груп

Збільшення темпів постачання до каїн Європейського Союзу, Індії та Китаю сприяли встановленню висхідного тренду експорту соняшникової олії українського виробництва в листопаді 2018 року, більш ніж компенсувавши скорочення відвантажень до Єгипту, Ірану та Іраку. В цілому, за оцінками експертів OilWorld, в жовтні-листопаді 2018 року українські експортери поставили на зовнішні ринки рекордні 1,1 млн. тонн соняшникової олії (що на 13% перевищило результат аналогічного періоду попереднього сезону).

Україна: баланс попиту та пропозиції соняшника, тис. тонн

вересень-серпень

2018/19
прогноз

2017/18

2016/17

2015/16

2014/15

Початкові запаси

280

200

190

120

150

Валові збори

15500

13500

15100

12100

10250

Імпорт

35

30

24

22

15

Експорт

200

50

264

180

112

Переробка

15050

13200

14660

11700

10030

Інше використання

215

201

189

172

153

Перехідні запаси

350

280

200

190

120

Зростання попиту з боку китайських імпортерів також сприяло зростанню обсягів експорту ріпакової олії та соняшникового шроту українського виробництва. Так, згідно з останніми даними протягом листопада 2018 року українськими компаніями було відвантажено на китайський ринок 175 тис. тонн шроту соняшника, що перевищило попередні очікування учасників ринку. Згідно з попередніми оцінками, у даному напрямку протягом грудня 2018 року було експортовано ще не менш 250 тис. тонн такої продукції, що згодом стане приводом для переоцінки загального прогнозу щодо імпорту шротів ключових олійних культур українського виробництва з боку китайських компаній протягом поточного сезону.

Експорт української ріпакової олії та шроту в напрямку країн ЄС у листопаді 2018 року скорочувався, в той час як безпосередньо насіння ріпаку в європейські країни було відвантажено в обсязі 320 тис. тонн (124 тис. тонн у звітному місяці роком раніше).

Варто зазначити, що на противагу ріпаку, імпорт соєвих бобів з України до ЄС скоротився. Водночас, протягом перших місяців поточного маркетингового року українські експортери поставили на європейський ринок більше соєвого шроту та олії, ніж у відповідному проміжку минулого сезону.

Go to Mexico!