Ціни соєвої олії в Китаї демонструють стрімке зростання

10:00 | ПроАгро Груп

Цього тижня ціни на соєву олію в Китаї виросли до рівнів дворічних максимумів. Основними чинниками зростання цін виступають скорочення внутрішніх запасів рослинних олій в країні, поєднане із високим попитом, а також недостатня пропозиція свинини на внутрішньому ринку, що спостерігається наразі.

Сутність впливу нестачі свинини на зростання цін на соєву олію в Китаї полягає в тому, що дефіцит цього виду продовольства у країні, яка, зауважимо, є ключовим світовим споживачем свинини, спонукає окремих внутрішніх споживачів до переходу на альтернативні джерела білку, такі як птиця. Водночас, інші внутрішні споживачі паралельно з цим нарощують використання рослинних олій, компенсуючи споживання у їжу менш жирних видів м’яса.

Як вже згадувалося раніше, ціни соєвої олії також зростають внаслідок зниження запасів такої продукції в країні. Імпорт соєвих бобів в Китай цього річ пережив суттєве скорочення внаслідок торгового протистояння між КНР та США, що традиційно займали ключову позицію у переліку постачальників соєвих бобів до Китаю.

Як повідомляє Reuters, 4 листопада ціна соєвої олії на біржі в Тяньцзині сягнула 6 500 юанів (927 $), що є найвищою відміткою з березня 2017 року. Імпорт сої в Китай у вересні знизився на 13,5% у порівнянні з попереднім місяцем, в той час як сукупний показник з початку року скоротився на 7,9% у порівнянні з результатом відповідних місяців попереднього року. Скорочення поголів’я свиней в країні внаслідок АЧС обумовило зниження споживання соєвого шроту, і, відповідно, знизило темпи переробки соєвих бобів в Китаї. Це негативним чином вплинуло на внутрішню пропозицію соєвої олії, оскільки вона є переважно побічним продуктом переробки сої в країні, основною метою якої є саме шрот.

Зауважимо, що Китай є традиційно одним із головних покупців соєвої олії українського виробництва, що постачається на зовнішні ринки.

Україна: ключові напрямки експорту соєвої олії
(за підсумком 9 міс. 2019 р.)

Країна

Вартість експорту, млн. $

Частка країни в структурі експорту товару

Польща

64,02

35,06%

Китай

54,19

29,68%

Індія

23,26

12,74%

Інші

41,13

22,52%