Головна Ринок зерна та продуктів переробки

    Ринок зерна та продуктів переробки

    • В Україні з початку січня ц.р. в середньому за добу вантажовідправники навантажують зерном 1,4 тис. вагонів, що на 172 зерновози менше, ніж за аналогічний період минулого року, повідомила прес-служба ПАТ “Укрзалізниця”. У повідомленні зазначається, що неритмічна робота і нераціональне використання рухомого складу вантажовідправниками можуть привести до збільшення ажіотажного попиту на вагони-зерновози, починаючи вже з третьої декади січня ц. р.;
    • Державна фіскальна служба запропонувала звільнити від сплати ПДВ операції з поставки на митну територію України та вивезення в митному режимі експорту зернових культур, насіння олійних та масел рослинного походження. За попередніми розрахунками Всеукраїнської Аграрної Ради, в разі реалізації цього рішення втрати аграрного сектора складуть близько 50 млрд. грн.;
    • Державне агентство FranceAgrimer знизило прогноз експорту французької м’якої пшениці в сезоні 2018/19 до 6,4 млн. тонн. Це на 159 тис. тонн менше розрахунків грудня, але поки що на 7% більше, ніж в минулому сезоні. Прогноз експорту ячменю в країни Євросоюзу знижений на 60 тис. тонн до 3 384 тис. тонн і це на 2,8% менше, ніж в сезоні 2017/18. Прогноз експорту ячменю в треті країни знижений на 100 тис. тонн до 3 млн. тонн, що поки на 20,5% більше, ніж в минулому сезоні;

    Китай в сезоні 2018/19 збере 257,3 млн. тонн кукурудзи, що на 20% більше прогнозу грудня. З таким прогнозом виступило міністерство сільського господарства КНР, повідомляє Reuters. Істотний перегляд обсягів виробництва зернової відбувся після завершення сільськогосподарського перепису. Імпорт кукурудзи в поточному сезоні планується на рівні 1,5 млн. тонн, що на 1 млн. тонн менше, ніж за прогнозом минулого місяця;

    • Мінсільгосп Індії продовжив на 6 місяців, до 30 червня 2019 р. дію дозволу на використання пестицидів на основі фосфористого водню (фосфін) для фумігації сільськогосподарської продукції, що поставляється в країну. Індія планувала з 1 квітня 2017 р. ввести нові вимоги, які полягають в обов’язковій обробці в порту відвантаження партій зерна, призначених на поставку в країну, метилбромідом. Однак введення цієї вимоги було відкладено і згодом дію дозволу на проведення фумігації з використанням фосфіну неодноразово продовжувалося;
    • Єгипетський оператор GASC на черговому тендері 9 січня придбав 415 тис. тонн пшениці. Участь в тендері взяли 23 заявки в порівнянні з 8 на минулих торгах, із зерновою з Росії, Румунії, Франції, України та США. За результатами торгів була закуплена виключно російська пшениця, 295 тис. тонн якої має бути поставлено протягом 20-28 лютого, решта 120 тис. тонн – протягом 1-10 березня. Ціна закупівлі з доставкою виявилася на 1 $/т вищою, ніж на попередніх торгах 20 грудня 2018 року, та склала 264-265 $/т C&F;
    • Зернове агентство Туреччини (ТМО) оголосило міжнародний тендер із закупівлі 342 тис. тонн фуражної кукурудзи довільного походження. Кукурудза повинна бути поставлена 38-ма карго по 9 тис. тонн: перша поставка 180 тис. тонн з 25 лютого по 17 лютого, друга поставка – 162 тис. тонн з 20 січня по 17 березня. Тендер закриється 18 січня;

    Минулого тижня ділова активність після новорічних свят почала відновлюватись, втім, на зерновому ринку ця активізація призвела здебільшого до понижувальних цінових наслідків. Однією з найбільш очікуваних подій став перший в 2019 році тендер на закупівлі пшениці в Єгипті, що відбувся 9 січня.

    В Україні номіновані в гривні внутрішні ціни на основні зернові культури протягом минулого тижня суттєво зросли. Щоправда, це стосується лише пшениці і кукурудзи в той час як ячмінь, пропозиція якого залишається мінімальною, через що обсяги торгівлі сходять нанівець, продовжив курс на здешевлення.

    Що стосується пшениці і кукурудзи, які наразі складають основу зернового експорту, то причин їх подорожчання можна виокремити кілька. По-перше, це обмежена кількість пропозицій (зерновиробники здебільшого продовжували святкувати) на тлі активного попиту. По-друге, погіршення погодних умов в приморських областях ускладнило доставку зернових вантажів в порти. Нарешті, гривня дещо втратила позиції щодо долара США і євро.

    Перегляди: 0